poniedziałek, 10 stycznia 2011

D16Z6 SUPERCHARGED by SebaS


    Jednym z pierwszych samochodów które trafiły na moją stronie jest CRX Del Sol – Sebasa – z klubu Honda Kielce. Samochód wyjechał z fabryki w 1994r. jako model ESi z silnikiem D16Z6 SOHC VTEC i mocą 125KM. Większość samochodów z tych lat produkcji utraciło już swoją moc lub przestały zupełnie istnieć, ale nie czerwony Crx. Obecnie samochód legitymuje się mocą mierzoną na hamowni przenośnej: 236,8 PS @ 7904 obr/min & 243,8 NM @ 5319 obr/min (doładowanie 0,8 bara, 5 bieg) natomiast na hamowni stacjonarnej: 216,6 PS @ 7065 obr/min & 256,7 NM @ 4905 obr/min. 


Opis samochodu:

MODEL: Honda CRX del Sol ESi 1994r.

SILNIK / KOMORA: D16Z6 - SOHC VTEC 16-zaworowy,
- korbowody z B20Z1 (CRV) z śrubami stopek ARP + seryjne tłoki D16Z6 i pierścienie NPR,
- panewki ACL Race,
- uszczelka głowicy OEM z dodaną 1 dodatkową warstwą, nowe uszczelniacze,
- proszkowo pomalowana pokrywa zaworów - czerwony mat (drobna struktura),
- wtryskiwacze z Subaru WRX 440CC,
- engine torque dumper,
- skarpetki skunk2 i PasswordJDM,
- silikonowe czerwone węże chłodnicze SAMCO (komplet),
- pomarańczowe JDM Fender Washers,
- grubsza chłodnica z B serii + korek chłodnicy Spoon style,
- siłowniki maski,
- usunięta mata wygłuszająca pod maską,
- korek oleju Mugen,
- mocowanie akumulatora Vision,
- Vision Vtec salenoid cup,
- przewody zapłonowe Magnecor KV85 z separatorami Vision,
- w planach wire tuck itp...

UKŁAD DOLOTOWY:
- kompresor Eaton M62 - doładowanie 0,8 bara,
- stożek K&N,
- rury + kolanka z nierdzewki ręcznie wypolerowanej na lustro,
- intercooler Renault Master,
- zawór blow off HKS style + metalowy DV do recyrkulacji z Nissana 200SX,
- heatshield by fastfood - uszczelki termoizolacyjne kolektora ssącego (5mm) i przepustnicy (3mm),
- 3,5 barowy map sensor,
- niebieskie silikonowe wszystkie złączki/kolanka i wężyki od podciśnienia.

UKŁAD WYDECHOWY: przelot 2,25 z nierdzewki,
- kolektor 4-1 kamikaze style by Przema72 owinięty bandażem grafitowym,
- hi flow cat,
- środkowy M-Tech,
- końcowy Twin Loop.

ELEKTRONIKA / ELEKTRYKA:
- strojenie Crome Gold by Przema72,
- shift light, vtec light,
- zegary Auto Gauge SM Peak (ciśnienie doładowania, egt, ciśnienie oleju, temperatura oleju, voltomierz),
- mikroprocesorowy ściemniacz lampki połączony z maplightami,
- 3 elektryczne szyby,
- alarm + centralny zamek - drzwi oraz bagażnik otwierane z pilota + domykacz szyb,
- regulacja świateł,
- CB Radio Uniden Pro 520XL + antena President,
- w planach spryskiwacze reflektorów.

UKŁAD NAPĘDOWY: seryjna skrzynia biegów S20 po remoncie zalana MTF'em,
- sprzęgło ACT Heavy Duty Street HC5-HDSS,
- lekkie koło zamachowe odchudzone o 3,3kg by Otoczak,
- dłuższy 5 bieg 0,702,
- w planach szpera + krótsze 3 i może 4 z CRX'a.

ZAWIESZENIE:
- Gwint KONI 1150 z regulacją twardości i wysokości,
- rozpórki przód góra + dół oraz tył góra + dół, rozbudowany B pillar,
- stabilizatory przód + tył,
- komplet gumek, tulei itp z poliuretanu Energy Suspension,
- w planach regulowane wahacze przednie.

UKŁAD HAMULCOWY:
- przód: tarcze QH 282mm, zaciski z Prelude 2.2, klocki Mintex,
- tył: kompletny swap 260mm wraz zaciskami i wahaczami itp z Integry, klocki ATE,
- czerwone przewody w stalowym oplocie HEL,
- pompa hamulcowa 1' wraz z serwem z Prelude 2.2,
- korektor siły hamowania z EG5.

BODY-KIT:
- bumper pole,
- halogeny JDM,
- dokładka przedniego zderzaka od Civic'a 6 gen Type R,
- spojler oem na tylnej klapie z usuniętymi nóżkami,
- tylne lampy przerobione na JDM,
- boczne kierunkowskazy clear,
- wybielone przednie kierunkowskazy i dodane ambery (widoczne po włączeniu świateł mijania),
- chlapacze z SIRa,
- wygładzona tylna blenda (brak zamka i światła przeciwmgielnego - przeniesione w obydwie lampy tylne),
- 3 światło stop,
- usunięty znaczek z przedniego zderzaka,
- zaspawana antena,
- białe naklejki SOHC VTEC na bokach oraz Japan Sun na dachu.

ŚRODEK:
- Fotele z Civica Type R FN2 (UFO),
- kierownica 35cm Personal,
- maplight's,
- carbonowa nakładka zegarów, tarcze indiglo świecące na biało, czerwone wskazówki,
- wszystkie przełączniki, panel nawiewów oraz gałka zmiany biegów świecą na biało czerwono,
- nakładki pedałów Mugen (style),
- słupek z 3 dodatkowymi wskaźnikami + 2 dodatkowe wskaźniki nad lusterkiem.

CAR-AUDIO:
- radio Clarion,
- wzmacniacz Harman Kardon,
- przód odseparowany zestaw PowerBass + wygłuszone drzwi,
- tył odseparowany zestaw Xplod,
- subwoofer PowerBass napędzany monoblokiem.

KOŁA:
- O-Z Racing F-1 16' odnowione i pomalowane na biało + czerwone napisy,
- opony Toyo R1R 205/45/R16,
- drugie felgi 15' wzór Rays Volk CE28NE white Honda time atack limited edition,
- w planach zakup slicków na 16' OZ i drugich opon na codzień na felgi 15'.

MOC:
- hamownia przenośna: 236,8 PS @ 7904 obr/min & 243,8 NM @ 5319 obr/min (doładowanie 0,8 bara, 5 bieg) -> 
- normalna hamownia: 216,6 PS @ 7065 obr/min & 256,7 NM @ 4905 obr/min (doładowanie 0,8 bara, 4 bieg) -> 

INNE:
- Pierwszy del Sol a drugi CRX z zewnętrznym kompresorem kręcącym się w lewo w Polsce,
- Pierwsze w Polsce D16Z6 z korbowodami z B20Z1,
- Jedna z najmocniejszych nie zakutych D serii w PL,
- 1 miejsce w kategorii najładniejszy JDM, 2 miejsce w kat. na najładniejszą komorę silnika - MegaSpot Honda Wieryszów 29.05.2010,
- 2 miejsce JDM Style WOJNA PÓŁNOC POŁUDNIE - Moto Show Kielce 10.07.2010,
- 1 miejsce w kategorii na najlepszy (najgrubszy) projekt, 2 miejsce w kategorii na najładniejszą komorę silnika oraz 2 miejsce w kategorii na najładniejszy JDM - MegaSpot Honda Jeziorsko 14.08.2010,
- 3.10.2010 wystąpienie w Operacji Tuning na TVN Turbo.

Fot. by Fatboy:





 Fot. by Kruku:






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz